V poslední době jsme měli možnost dělat stručné audity několika větších e-shopů, které mají nižší konverzní poměr, který je způsobený povahou jejich sortimentu. Konkrétně se jednalo například o dražší designový nábytek, luxusní doplňky a podobně. V těchto případech je nižší konverzní poměr pochopitelný. Nicméně v takové situaci je výchozí situace pro marketingové specialistu trochu složitější.

Dostatek dat je základ!

Segmentace kampaní

V Google Ads účtech těchto e-shopů jsme také často viděli obrovskou segmentaci kampaní. V praxi to znamená velké množství kampaní, které mají malé množství kliknutí a konverzí. Kampaně tak nemají dostatek dat a nemohou tedy podávat 100% výkon.

V Tanganice doporučujeme konsolidovat kampaně do co nejmenšího počtu kampaní tak, aby měly dostatek dat na optimalizaci. Pokud už se pohybujete na velkých objemech, segmentace může být vhodná, do té doby segmentování kampaní není velmi efektivní.

Učící fáze kampaní

Pro úspěšné dokončení učící fáze kampaní platí obecné pravidlo, aby kampaň měla alespoň dvacet až třicet konverzí za posledních 30 dní (doporučení Googlu). Pokud je tedy konverzní poměr nižší, náklady na jednu konverzi / objednávku budou tedy vyšší.

Příkladem. Pokud cena za jednu objednávku je 2,000 Kč, bude potřeba počítat s rozpočtem přibližně 40 až 60 tisíc Kč na měsíc a to pouze na splnění podmínky pro ukončení fáze učení.

Mikro konverze

Nedostatek dat v kampaních je problém, ale dá se částečně vyřešit posíláním dat o mikro konverzích přímo do kampaní tak, aby mohli lépe cílit a optimalizovat. Jako mikro konverze můžete považovat mnoho událostí na e-shopu, obecně se ale používá například přidání do košíku.

V Tanganice s mikro konverzemi pracujeme také. Pokud tedy nevíte, jak na mikro konverze, můžete vyzkoušet kampaně v Tanganice.

Budování značky

Neměli bychom opomenout také budování značky e-shopu. Všimli jsme si, že tyto úspěšné e-shopy s nižším konverzním poměrem aktivně budují brand a ukazují zákazníkům svoji pozici na trhu. Toto určitě vnímáme jako velmi důležitý střípek skládačky.