V dnešní zrychlené době se stále více zvyšuje poměr lidí, kteří nakupují online ze svého mobilního zařízení. Shopify uvádí, že v roce 2022 bylo 69 % prodejů provedeno právě z nich*. Pokud provozujete e-shop, je tedy nezbytné, aby byl váš web správně optimalizován právě u mobilní verze. V tomto článku se podíváme na to, proč je důležité přizpůsobit svůj e-shop a jak toho lze docílit. Pojďme si tedy zodpovědět dvě nejdůležitější otázky: Proč a Jak.

Proč?

Zákazníci vyžadují pohodlnost

V dnešní uspěchané době chtějí zákazníci nakupovat rychle a jednoduše, bez nutnosti používat počítač. Mobilní zařízení nabízejí pohodlnost a umožňují zákazníkům nakupovat kdykoli a kdekoliv. Pokud váš e-shop není přizpůsoben mobilním zařízením, můžete ztratit potenciální zákazníky.

Zlepšení uživatelské zkušenosti

Optimalizace e-shopu pro mobilní zařízení může zlepšit uživatelskou zkušenost. Mobilní verze webu by měla být jednoduchá, intuitivní a snadno použitelná. Pokud bude uživatelská zkušenost při nákupu na mobilu příjemná, zákazník bude pravděpodobně nakupovat častěji, než při nákupech z desktopové verze, a budete mít větší šanci, že se z něj stane věrný zákazník.

Lepší výsledky ve vyhledávačích

Optimalizace e-shopu pro mobilní zařízení může pomoci zlepšit vaše pozice ve výsledcích vyhledávačů, což může zvýšit návštěvnost a přinést více zákazníků.

Google například dává přednost mobilním verzím webů v rámci svého algoritmu pro vyhledávání.

Jak?

Responzivní design mobilní verze

Jedním z nejefektivnějších způsobů, jak přizpůsobit svůj e-shop mobilním zařízením, je použití responzivního designu. Responzivní design se automaticky přizpůsobí velikosti obrazovky, na které se zobrazuje, a umožňuje snadnou navigaci na mobilních zařízeních. Když používáte responzivní design, nemusíte vytvářet samostatnou mobilní verzi vašeho webu.

Vytvoření mobilní verze webu

Můžete také vytvořit samostatnou mobilní verzi vašeho e-shopu, která je optimalizovaná pro mobilní zařízení. Tato verze by měla být jednoduchá a snadno použitelná a měla by se načítat rychle. Pokud vytváříte samostatnou mobilní verzi vašeho webu, měli byste zajistit, aby se zákazníci mohli snadno přepnout mezi desktopovou a mobilní verzí.

Otestujte mobilní verzi e-shopu

Než svůj e-shop spustíte, měli byste si ho vyzkoušet na různých mobilních zařízeních, abyste mohli ověřit, že všechno funguje tak, jak má. Měli byste se ujistit, že je váš e-shop snadno použitelný a že zákazníci mohou snadno najít, co hledají.

Zjednodušte svůj e-shop

Když optimalizujete svůj e-shop pro mobilní zařízení, určitě zvažte, co je skutečně důležité a co můžete odstranit. Zjednodušení vašeho e-shopu může zlepšit uživatelskou zkušenost a umožnit zákazníkům snadno najít to, co hledají. To platí například u produktů. Není třeba mít dvacet stejných lahví v jiných barvách. Stačí mít jednu, u které si barevnost můžete navolit. Celkově to zpřehlední celý váš e-shop.


V závěru lze říci, že přizpůsobení e-shopu mobilním zařízením je dnes nezbytností, pokud chcete být úspěšní v online obchodě. Zákazníci chtějí pohodlnost a rychlost a pokud jim to neumožníte, můžete přijít o potenciální zákazníky. Použití responzivního designu nebo vytvoření samostatné mobilní verze vašeho e-shopu umožní zákazníkům snadnou navigaci a pohodlný nákup na jakémkoliv zařízení.

Pokud chcete být v online obchodě opravdu úspěšní, je také důležité, abyste sledovali trendy a inovace v oblasti mobilního designu a přizpůsobovat svůj e-shop podle toho. Například v poslední době se stává populární tzv. mobile-first design, který klade důraz na mobilní verzi webu a až poté na desktopovou verzi.

*“Shopify reports that 69% of sales from merchants on its platform came via mobile devices in 2022.“ https://www.practicalecommerce.com/actually-ecommerce-excelled-in-2022